Oceanos: mais plástico que peixes em 2050

Artigo tirado do blog O gajeiro na gavea

Caso que se precisem mais evidências sobre a extraordinária capacidade do ser humano em destruir o planeta, considerade isto: se continuarmos na mesma toada, em 2050 os oceanos conterám mais plástico do que peixes.

tartarugaMarta, umha das minhas sobrinhas, nascida e residente em Tenerife, a ilha de maior tamanho do arquipélago das Canárias, é umha apaixonada da fauna marinha, entroutras suas qualidades. Veterinánia de profissom e devoçom, no vrão passado estivera em práticas de coidadora e recuperadora de tartarugas marinhas e déra-nos, á família que nos reuniramos lá por mor dumha boda, umhas moi sábias leçons de como os plásticos, que tanto usamos e dos que tam alegremente nos desfazemos, ocasionam grandes males nos organismos destes e doutros animais marinhos como os cetáceos (baleas, golfinhos, calderons,…) .A ingestom acidental de plásticos provoca a morte de miles de tortugas e mamíferos marinhos cada ano porque estes animais os digierem ao confudi-los com medusas (um dos alimentos favoritos das tartarugas) ou bem causam-lhes outros problemas porque, como a tartaruga da foto, enredám-se com eles.

Poida que quando ela o comentou, algumhas nom lhe déramos tuda a importância que tinha, mesmo por inhorância atrevida ou bem porque nom nos sentiamos responsáveis de lançar tais detritos ao mar; se bem caimos na chança etílica quando lhe molestou que, durante o bodórrio, soltáramos ao ar um globo de hélio com a figura do nóvio que, ao estar numha ilha, tinha muitíssimas probabilidades de acabar no mar.

Agora venho de atopar na rede este novo relatório (em inglês) do Fórum Econômico Mundial e da Fundaçom Ellen MacArthur, que começa com um dado dramático ao destacar que “a mais confiável pesquisa, atualmente disponível, estima que atualmente haja mais de 150 milhons de toneladas de material plástico nos oceanos. E que, quanto menos 8 milhons de toneladas de plástico- equivalentes a um camiom de lixo- por minuto vam parar aos mares e oceanos.

pensamentoverde-com-brEu já sabia mesmo da existência dumha enorme ilha no Pacífico do tamanho de França formada basicamente de plásticos da que se estima que o 80% provém de zonas terrestres e o 20% de barcos, mas nom pensei que o tema fosse tam preocupante. É claro que a minha sobrinha sabia bem do que falava pois, de seguir esta tónica, calcula-se que para 2050 haverá mais plástico que peixes (em toneladas). Em outras palavras, em apenas 34 anos o lixo plástico dos oceanos vai ultrapassar o peso da quantidade de peixes!

Tendo em conta que o plástico era um material inexistente como tal até inícios do século XX e que o seu “boom” no mundo desenvolvido fora lá polos anos 50, da que pensar que num só século o plástico poida chegar a tal contaminaçom marinha!!

Moita merda é o que há e muita despreocupaçom, mesmo pola gente que vive do mar que se debe pensar que som tam grandes os oceanos que pouco os pode danar.

Eu poida que já nom esteja no mundo para ver a desfeita que nos anúnciam, mas desde já procurarei convencer a toda a gente que poida dos perigos do plástico e dos coidados que precisa o mar.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: